Vinales-las Terrazas-Santiago de Cuba.. - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Edu & Sjaak - WaarBenJij.nu Vinales-las Terrazas-Santiago de Cuba.. - Reisverslag uit Santiago de Cuba, Cuba van Edu & Sjaak - WaarBenJij.nu

Vinales-las Terrazas-Santiago de Cuba..

Door: tante Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Edu & Sjaak

11 December 2008 | Cuba, Santiago de Cuba

Zo, geloof het of njet we hebben weer wat gevonden..over naar Sjaak...Zoals Edu al zegt, we hebben hier in Santiago weer een internettentje gevonden, maar eerst worden we wel 3 blokken teruggestuurd om eerst een kaart te kopen waarmee je dan een uurtje mag internetten. Wellicht een idee om die ook hier te verkopen, och ja, zal wel ergens goed voor zijn hihi.

Even terug in de tijd, waar waren we gebleven. In Vinales hebben we nog een wandeltocht gemaakt met Alex. Door de bergen, in een cave geweest waar de mogelijkheid was tot zwemmen in het pikkedonker, bij een boertje suikerriet met grapefruit en ron-rum gedronken, dat loopt zich weer wat makkelijker. En Carla, hier kun je inderdaad ook paardrijden, waar niet trouwens, maar dat kon ik Edu en de paarden niet aan doen. Er lopen een paar goede bij, maar de rest kan wel een weekendje Rinkesfort gebruiken. Dus Truus, denk erom nog een keer op de tenen van Mara gaan staan en je krijgt een weekendje Cuba hihi, grapje.

Na Vinales zijn we met de taxi, er reed geen bus meer na de orkaan, naar Les Terrazas gereden. Een tochtje van 3 uur. Ik kan me voorstellen dat daar geen bus meer wilde rijden. We hebben zelfs een keer om moeten draaien en om moeten rijden omdat er een boom met wortels over de weg lag waar de taxi echt niet langs kon. Aangekomen valt ons 4-sterren hotel toch een beetje tegen. Geef ons maar een adresje bij de mensen thuis, veel knusser, veel gezelliger. Toch genoten van de douche, het uitzicht !! en de megabedden. Hier een tocht gedaan met een echte vogelfluisteraar. Het bos in waar ik letterlijk geveld ben door niet de muggen, maar een ander soort k"%$"$%beest dat me maar liefst meer dan 40 bulten heeft bezorgd !! en jeuken !!! Maar het was het toch wel waard. Mooie vogeltjes gezien, maar ook de ravage gezien die de orkaan heeft aangericht. We zijn trouwens nog weinig toeristen tegengekomen, wellicht komt dat nog......al hoef dat voor ons natuurlijk niet zo.

Na een nachtje decadent gedaan te hebben vertrekken we weer, ook weer decadent met de taxi naar Havanna, van waaruit we gelijk de bus nemen naar Santiago de Cuba, een tocht van meer dan 15 uur. We vertrekken om 15.00 uur in Havanne en zijn om 7 uur de volgende morgen in Santiago. Heb wel wat geslapen, maar elke keer als ik wakker werd had ik jeuk, jeuk, jeuk van die beesies. Edu heeft, zegt hij niets geslapen, maar heeft wel een paar plaatsen onderweg gemist, dus denk dat hij toch een aantal keren ff weg is geweest.

Natascha, waar we in Santiago slapen pikt ons op op het busstation. Ze heeft er 2 uur staan wachten met een taxichauffeur, omdat we-ze dachten dat we om 6 uur hier aan zouden komen.
Natascha verwent ons met een lekker ontbijtje en na een lekkere douche gaan we Santiago in. Het is pas 10 uur ´s morgens en al bloedje heet, dus geen kippevel meer.
We eten lekker een ijsje bij Coppelia, een of andere lekkere ijstent hier, waar we lekker ieder een ijsje pakken. Dat blijkt een beetje vreemd te zijn omdat iedereen hier op zijn minst 5 ijsjes besteld, er 4 in een tuperware potje propt en de rest wat er niet in gaat opeet......

Vandaag naar Grande Piedra geweest met een Ladataxi, heel apart, arme Lada. Hij pufte en kreunde en steunde om de Grande Piedra op te komen, maar liever hij dan wij. Ook hier weer slecht wegdek door de orkaan en sommige stukken gewoon weggeslagen. Het laatste stukje Grand Piedra mogen we zelf beklimmen, middels 58756 treden worden we getrakteerd op een superuitzicht. Bij helder weer zou je hier Haiti en Jamaica moeten kunnen zien liggen, maar helaas.......we zien niks.........

Morgen naar Baracoa, een westernstadje aan de kust. Jullie horen weer van ons zodra we weer meer avonturen hebben beleefd en we weer wat te internetten hebben gevonden.

Dieke koesies speciaal voor de moemies en een dieke knuffel voor Truus -x-

O, ja, foto´s gaat voorlopig niet lukken, moet eerst in drievoud bij Fidel aangevraagd worden hihi

• 11 December 2008 - 20:48

CH@ns En Hemmie:

Sôkkerreet mit grapefruit en ron-rum ..., en det löp waat mekkelijker..!!?? Zoë te laeze heb geej al vuuël gedaon en belaef. De kersbuim scheete heej as paddesteul oét de grônd, daor auk..?? As geej nog eine Ron-Rum (of iets anders) pak, dink dan ouk efkes aan de thoésbliévers.., Proos en geneet d'r veural van..!!!!

• 11 December 2008 - 21:29

De.klaas:

Daag same,
    Edu ik heb ein nieje update veur de psp,dus asse ff tied haes.....nae zeej môtte weer op vekantie....altied wat mit ôch....maar as ik det zoë laes heb geej 't waal nao ôch zin! Ff aafkloppe...heb nog nix aafgescheurd ofzoë...oh jao en ik weit nog steeds neet van wae die condooms aafkômme!
    Wuurt waal tied veur foto's huur.
    de greunte oét Vendeloo
    dieke kus veur Sjaak

• 11 December 2008 - 21:33

Ronald & Conny Marteau:

Hallo daar......,

What geen foto's,.... had ik toch effe gedacht dat Uncle Fidel C. daar weinig meer te zeggen had, tenslotte hebben ze Bung Edu binnengelaten! Toch? Anyway, careful with the beessies and the photos moeten we dan maar eens gaan bekijken in Venlo, Zeeland???

Hmmmm, greetz Ron en Con.

• 12 December 2008 - 13:00

Els:

hallo zus en edu,

Ik leesdat jullie je goed amuseren en veel meemaken we zien uit naar het volgende verhaal.

Groetjes Els en Lambert natuurlijk

• 12 December 2008 - 23:05

Schellies:

Helloooooooeindelijk een berichtje van ons. Wat vliegt de tijd alweer 2 weken verder!!! Klinkt wel spannend daar hoor!! prik-beestje???? hebben ze daar malaria-muggen???? kweet niet!!

Hier wordt hard geklust, maar het resultaat mag er zijn!!! om te smullen!!!!! Ik zal je een foto sturen op je thuis email.
    De ramen zitten er in en je weet....van het een komt het ander.....grgrg, net klaar met de huiskamer texen... 0.00 uur en nu zien we weer andere verfwerkzaamheden die hoog nodig moeten gebeuren aaaahaaaaaahhhhhhh!!
    geniet ze, we'll follow you!! koesie Joetje

• 13 December 2008 - 08:06

The Carlione Family:

hahaha eindelijk weer op de PC, ik heb het druk druk druk, trap die beestjes toch onder de k.....n, geniet van het warme weer, want hier is het KOUD.....gen weer veur ein broene.
    jammer van de foto's, en neet teviel sigaren roken....groetjes uit Venlo-Noord.

Moon,Robin,Gino,Jessie & Luud....KIEK OET.

ps.gisteren op discovery iets over Cuba met name de oude auto's MOOI...enne komen ze jullie al halen in Dusseldorf ????

• 14 December 2008 - 09:18

Gemertjes:

Heerlijk om met jullie mee te mogen in jullie rugzak. En zo'n borrel was vast lekker en nog een lekker ijssie toe. Hmmm. Die 58756 trappen zijn natuurlijk minder, maar met een topconditie merk je er toch niets van. Hopenlijk gauw wat pictures.
    Liefs en xxxxx uit het natte en koude Eindhoven.

• 14 December 2008 - 10:48

Carla:

Ha jullie, ik geniet echt van jullie verslagen vooral omdat ik zelf bijna al die plekjes bezocht heb,maar 10 jaar geleden reed je ook al van de ene kuil in de andere en we hebben santa clara(che)niet kunnen bezichten vanwege overstromingen.
    hoop dat dat jullie wel lukt! nog heel veel plezier en tot schrijfs

• 14 December 2008 - 12:16

Oesie:

Hey jullie daar! Als oet-gejeuk van die enge beestjes :-( ? Na je hebben we hier geen last van,is veel te koud en guur brrr! Gisteren uitje met Deloitte naar de kerstmarkt in Dusseldorf, auk gen temperatuur veur mich! 's Avonds BBQ bij Taurs, erg gezellig! Tegen middernacht toes, dus det is huul braaf toch! Vandaag Kerstmannenlaup in Venlo :-)Ik print jullie bericht weer voor de mooders! Tot volgende mail! xxx

• 16 December 2008 - 19:15

Vic :

Hoi Sjaak en Edu, Vandaag is ut mich pas gelôk um dien berichjes te laeze, de link werk neet. Op og site geit ut waal. Leuke tekste, hebge auk al foto's gemak ? Vuul plezeer en ik blief og volge ;-)

Groetjes, Viccie