Baracoa-Santiago de Cuba - Reisverslag uit Baracoa, Cuba van Edu & Sjaak - WaarBenJij.nu Baracoa-Santiago de Cuba - Reisverslag uit Baracoa, Cuba van Edu & Sjaak - WaarBenJij.nu

Baracoa-Santiago de Cuba

Door: tante Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Edu & Sjaak

15 December 2008 | Cuba, Baracoa

Laatste halve dag in Baracoa en nog ff hier op internet. Edu zit langs me en probeert er wat foto's op te krijgen, het mag wat kosten......maar het wil volgens mij, aan het gemopper te horen niet helemaal lukken....dus laat jullie verassen.....

Vrijdag zijn we na een tocht van dik 5 uur van Santiago naar Baracoa gereisd met de bus. Die 5 uur ligt niet aan de afstand, maar het is een en al gebergte hier waar de bus zich doorheen moet slingeren. Wel een supermooi tochtje door het gebergte en de kleine dorpjes.....en we hebben de bus bijna helemaal voor ons alleen, beetje aso hoor :-)

Natascha (uit Santiago) heeft voor ons gebeld voor een slaapplaats en ze staan ons dan ook op te wachten met een bordje " Jacoba et Eduardo" als we met de bus aankomen, wat een luxe!!
We slapen bij een meid en jongen die een leuk huisje hebben met dakterras waar we dan ook 's avonds dineren. Nette slaapkamer en douche met wc, hier houden we het wel weer even uit.
Baracoa is echt leuk. Lijkt echt op een westernstadje, met oude houten huisjes. Soms vraag je je af hoe ze de orkaan overleefd hebben.....langs ons zijn ze druk aan het werk omdat dat huis de orkaan dus niet overleeft heeft :-(
Verder weer veel kar met paard, wat het westerngevoel alleen maar groter maakt. 's avond naar de Casa de la Trova geweest waar echte Cubaanse muziek ten gehore wordt gebracht, heerlijk !! Vooral met een mojito erbij :-)

De dag erna zijn we naar Boca de Miel gewandeld een klein dorpje verderop, ook erg leuk.....onverharde weggetjes, leuke kleurige huisjes.....

Voor de zondag hebben we een tocht geboekt naar El Yungue, dat wordt bergbeklimmen (geschatte tijd van wandeling van 10 km 5 uur), anders worden we te lui.....en dat hebben we geweten!!
Het heeft de avond ervoor geregend dus je wil niet weten hoe de kleipaden er hier uitzien en aanvoelen. Het was meer naar boven proberen te komen met behulp van bomen, lianen, de gids :-) en naar beneden was helemaal rampzalig want als we hadden gewild waren we in een uurtje weer beneden geweest, omdat het een en al geglibber was, doodeng!! (en al helemaal voor mij want ik ben meer een klimmer dan een afdaler !!) Edu is wel 5 keer onderuit gegaan en de broek die hij aan had laten we dan ook hier. Die was grijsblauw maar na de tocht was die bijna helemaal rood (van de natte klei) Ook de oversteek door de rivier (!) kon dit niet meer goedmaken, de broek bleef gewoon rood, alhoewel de schoenen er wat schoner op geworden zijn, maar natuurlijk wel kletsnat en nog steeds.....

Dadelijk vertrekken we weer naar Santiago, dezelfde weg van 5 uur. Vanavond nog een nachtje Santiago en dan vertrekken we morgen naar Bayamo.

Jullie horen weer van ons, heel veel groetjes en warmte ;-) en dikke knuffels -x-

P.S. Robke en Jes, alvast een hele fijne verjaardag, wij denken aan jullie. Dikke koesies -x-

Marco en Juud klus maar lekker, als jullie zin hebben mogen jullie daarna bij ons aan de slag ;-)

Gina toch meegedaan met de kerstmannenloop, ik lig helemaal dubbel. Wellicht kun je dat pak dan ook met de Venloop aan, dan herkennen ze je ook niet en kun je hem dan toch gewoon meerennen :-)

• 15 December 2008 - 17:59

The Carli's:

ha,
    bedankt voor de felicitaties aan onze kids ik zal het doorgeven, en als we dan gaan smikkelen op hun verjaardag dan zal ik aan jullie denken....maar daar zullen jullie genoeg te smikkelen hebben, jammer van de foto's dat jullie deze er niet op krijgen, is altijd leuk.....maar misschien de volgende keer, AMUSEER jullie en ot horens....
    XXXXXXX the Carlione family

• 15 December 2008 - 18:55

Ronald & Conny Marteau:

Och erme jongelui,
    jullie moeten wel spijkerharde kuitjes aan het kweken zijn, met dat gewandel, daaro in de mountains of Cuba!!!! En dan lukt het "nerdy" Bung Edje ook al niet om de fotootjes te uploaden, chips en nog eens chips, nog niets om van te lekkerbekken!!!
    Denk aan het hartje (gouwe ouwe!) en nog steeds leuk om iets te lezen/horen uit Zuid-Amerika.
    Wil wel weer weg uit Europe!

Greetz,

Conny en Ronny

• 15 December 2008 - 20:52

Joetje:

Ha, ja inderdaad jammer van de foto's, was wel benieuwd naar de beelden van de huisjes, paardjes en karren.
    Morgen met jay naar maastricht voor controle, denk wel alles ok.
    van dat geklim, blijf je lekker fit, stel je voor dat je in de zon gaat liggen....wordt je ook nog bruin!!! knoefie knoefie

• 15 December 2008 - 22:21

Chans En Hemmie:

Tja..., weej zien eigelik auk beniejd naor die foto's.., die Commodores 64 kinne die groëte bestande van óg waorschienlik neet aan..!!
    Bliéf zoë sportief wie de aafgelaupe daag.., verwin ógzelluf smeis mit eine whiskey of rum, kiék oét mit euverstaeke en geneet d'r veural van.

PS: kiék auk ens op: shananah.waarbenjij.nu

• 16 December 2008 - 09:07

Inga:

Halleuschen!

Mot geej neet auk ein bietje chillen dao? ;)

Zoe te huure heb ge ut good naor ogge zin!

Geneet d'r van en neem mich zonne lekkere cubano mei...

Kus, Inga

• 16 December 2008 - 20:37

Oesie:

tsjonge tsjonge auk weej hadde ut auk zwaor met de Kerstmannenlaup poeh poeh!Van Nedinsco gans via de Joëdenstraot nao ut Stadhoes , ff maar 1 gluhwein, en toen weer gans door nao ut Nolensplein!Krege we waer gluhwein!Dus det bergske van och stelt neet vuul veur :-):-)Geniet ervan he en vraag me wel af of jullie uitgerust zijn na deze vakantie?? Mails worden weer geprint voor de moeders -xxx-

• 16 December 2008 - 20:37

Anton En Marly:

Ik dach det geej op vakantie ging, maar dit liek miér op een survivaltoch. Dot ge auk nog 'n bïétje relexe ?

• 16 December 2008 - 22:00

De Veur En Ega:

Hop.......Smokkel waat Cubaanse kruuje mei nao hóes....waat meinse waat we eine bik kriege de volgende x!!!Enne ........hald och !!!!

• 18 December 2008 - 23:39

Jeanne:

Ha luitjes.
    Waat un verhalen!Ik ben sjaloers!Jullie maken behoorlijk kilometers en wandelen wat af en dan auk nog tied maken om zoveul te sjrieve.Doe een beetje rustig aan want jullie hadden toch vakantie neet dan? Nog veul plezeer en een dieke kus van Sjaan.