Santiago de Cuba, Bayamo, Camaguey en nu Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Edu & Sjaak - WaarBenJij.nu Santiago de Cuba, Bayamo, Camaguey en nu Trinidad - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Edu & Sjaak - WaarBenJij.nu

Santiago de Cuba, Bayamo, Camaguey en nu Trinidad

Door: Tante Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Edu & Sjaak

21 December 2008 | Cuba, Trinidad

Hallo allemaal, daar zijn ze weer !! Vanuit Baracoa, via Bayamo en Camaguey nu in Trinidad beland.

Even een ¨korte¨ update. Bayamo is een rustig stadje, heeeeeeeeeeeeeel weinig toeristen, en die hadden we al zo weinig gezien, maar dat vinden wij helemaal niet erg. Wel een heuse winkelpromenade !! Met iets meer in de winkels als dat we tot nu toe gewend zijn. Edu koopt een paar hele mooie glazen zekeringen !! Ja, ja, we shoppen wat af hihi. Hier hebben we trouwens onze slechtste Casa tot nu toe met ook het minste eten, dus de tweede avond eten we buiten de deur wat wel weer lekker is, voor Cubaanse begrippen. Voor het eerst in mijn lakenzak geslapen, maar och ja dan heb ik die tenminste niet voor niks meegenomen !!

Van Bayamo naar Camaguey, de derde grootste stad van Cuba, maar daar merk je niet heel veel van. Een leuke casa, een oud groot huis, lijkt een beetje op Indonesie met zijn mooie grote patio met schommelstoelen. Ook hier weer wat geshopt, als je dat tenminste zo wilt noemen. Wat dobbelstenen en een beker gekocht, wauw. We hebben hier maar een dag omdat we ´s nachts om half 3 met de bus naar Trinidad vertrekken. Hoogtepunt van Camaguey de Casa en het eten daar. Heerlijke garnalen !! De mensen zijn schatjes, maar spreken alleen maar spaans maar met handen, voeten en het beetje spaans dat we al kennen redden we ons hier ook prima !!

Dan voor degene die ook wel een keer naar Cuba willen maar niet rond willen gaan reizen. Ga naar Trinidad. Hier heb je alles bij de hand. Bergen, zee, oude mooie huizen en auto´s, muziek en dans !! Gisteren hier dus aangekomen en het stadje verkent. Het is hier heel relaxt. We hebben een supercasa die Natascha in Santiago ons aanbevolen had. Superschoon, goed eten en een dakterras, waar we gisteravond dan ook van ons eten hebben genoten, zwaardvis. Ik kreeg hem half op, wat een portie !! Daarna nog even naar de markt gelopen waar een bandje zit te spelen en er flink wordt gedanst. Heerlijk !! Wij kijken vanaf de zijkant toe, Edu moet nog even oefenen, hij heeft het bijna onder de knie en dan durven wij hier ook wel een showtje weg te geven hihi.

Vandaag naar de vallei geweest, met een superuitzicht !! En naar de suikerrietplantages met de hacienda´s en uitzichttorens van waaruit ze in vroegere tijden de slaven in de gaten hielden. Nu wordt die gelukkig alleen nog maar gebruikt om van het mooie uitzicht te kunnen genieten.
Vanavond staat voor de verandering kreeft op het menu. Je hebt hier in Cuba elke avond de keuze uit kip, varken, vis, kreeft of garnalen. Scheelt dat de kreeft en garnalen me nog steeds niet vervelen hihi....

Wat foto´s betreft moet ik jullie weer teleurstellen. Edu zit hier met dat ding te knommele, na wat gemopper toch maar effe vragen, maar dan wordt er hier vertelt dat dit niet mag.....maar beloofd, deze houden jullie nog tegoed, zie het maar als het toetje hihi.

Morgen zijn we ook nog in Trinidad en overmorgen vertrekken we als het goed is naar Remedios.

Lang genoeg geouwebet, krijg het koud hier in dit hok, want airco hebben ze hier wel, terwijl buiten heerlijk het zonnetje schijnt, dus denk dat we dadelijk nog even lekker terrasje gaan pakken met een lekkere mojito of Christal of Buchanero, bier met 6,5 % !! Oh sorry, is het koud bij jullie hihi.

Ronald en Liana een hele fijne verjaardag !! En Liana en/of Mara ook natuurlijk een dieke knuffel voor mijn meissie !!
Dan nog hele dieke knoevels voor de moemies en de rest natuurlijk ook, hasta luego !!

Heel veel groetjes en tot mails !!
We vervelen ons nog niet maar missen jullie al wel hoor !!! -x-

• 21 December 2008 - 18:44

Edu & Sjaak :

....Gen fotoos...
    grrrrrr "·$%&/(@#

Edu..

• 21 December 2008 - 19:04

Marloes:

Heej Edu en Sjaak!! Wat leuk um oche blog te laeze! Geej heb ut weer ens hielemaol naor oche zin zoe te laeze. Ik had al van Paul gehuurd det geej midde in ;nne orkaan had gezaete...spannend huur! Viere ze dao eigelik auk iets van kersmis? Ik wins och in idder geval 'nne merry chrismuts en netuurlijk ein gezond en gezellig 2009! En det weej os weer snel 'nne kier meuge spraeke/zeen/en zoe. Nog ein hiele fijne vekansie gewins en geneet d'r lekker van! Vanoet Baolder, dieke XX Marloes.

• 21 December 2008 - 19:34

Ronald & Conny Marteau:

Eindelijk, weer eens iets te lezen uit Central America!

Hoi allebei en bedankt voor je lieve gelukswens tenslotte wordt je maar 1 keer 25 en dan op deze kortste dag vh jaar, toch??? Niet dan!!!!
    Nee, dan jullie aan de mojito, hmmmmmm smullen van de kreeft, garnalen en zwaardvis, hebben jullie daar ook pittig gegeten?
    Hier op deze dag is het druilerig in Germania en heb al veel telefoontjes gehad..... ze vergeten me toch niet en jullie vergeten we vanuit deze kant ook niet, hoor luitjes...

Allebei nog veul plezier en prettige dagen en moge het eindelijk lukken met de foto's Bung Edje, the force is with you as you believe it!

Dikke kus van Ronald en Conny

• 21 December 2008 - 19:55

Oesie:

Hmm...alweer geen foto's?? Nog geen bewijzen bij jullie spannende verhalen.....Vraag me af of jullie wel echt in Cuba zitten, en niet hier ergens op een camping in Sevenum of zo..... ;-) lafjoee xxx

• 21 December 2008 - 20:34

Cis:

Ja, ik geloof het ook niet zonder foto's. Ik meende dat ik Edu al Kerstinkopen zag doen hier in Remunj. Hij dacht zeker dat niemand 'm hier zou herkennen!

Grtn, Cis

• 21 December 2008 - 20:41

Inga:

Feliz navidad!!!!

• 21 December 2008 - 22:02

CH@ns En Hemmie:

Lekkere mojito of Christal of Buchanero, bier met 6,5 %.., maar lau foto's..?? Pak veural nog ein paar terrasjes want det kinse heej noow waal vergaete. Geneet d'r nog maar van, die foto's kômme later waal

• 22 December 2008 - 09:50

Sjanneke Hendrix:

Yoooo vakantiegangers! :-D

Wat leuk um wat van og te huure. Ennn, wie lekker heb geej t ens daor achter! Heerlijk! Geneet d'rvan en we zeen os later weer in t behuurlik kalde NL... Brrrr...

Dieke kus og nichje

• 23 December 2008 - 11:16

Thea En Michel:

Leuk um weer ff iets te laeze van og euver og. Jaomer det dr gen foto s zien. Edu de kins auk neet euveral aeve good in zien.
    Vanoët ut Zonneveld winse weej og fijne kersdaag en eine gooije rutschhhhh in ut nieje jaor.
    Zeen os

• 23 December 2008 - 19:36

Pieter:

Hallo vakantiegengers,
    Bin ein bietje laat met laeze gestart, maar bin d'r noow doorhaer en up to date. Geluif det ut waal bevelt doa beej Fidel he. Gooje reis vearder.

• 24 December 2008 - 19:04

Jeanne:

Ha luitjes. Sterke geweldige verhalen, maar heej in zuid wille weej bewieze zeen Eduardo!!!Maak er nog waat van,geneet van ut zunke want heej geit ut vreere!!Fijne kerst en ein hiele gooie rutsch en Sjaak, die aafspraak steit.Dieke knuffel.

• 25 December 2008 - 08:52

Ludwig Aus Venlo:

ha vakantiegangers, net het mailtje pas gelezen, gelukkig hebben jullie veel plezier daar in Cuba, enne geniet er nog maar van, enne niet teveel MAKAN....
    dat doe ik wel voor jullie.
    groetjes uit Venlo

• 25 December 2008 - 09:58

Malissa Kim En Gijs:

Jullie hebben het daar erg goed zo te horen geniet er maar lekker van en nog veel vakantie-plezier.Wij wensen jullie prettige feestdagen en een geweldig 2009 ,groetjes uit Velden am Wörthersee

• 25 December 2008 - 22:40

Roeleke:

Hé reizigers! Klinkt allemaal super...en wij maar kou lijen in ons kikkerlandje ;-). Geniet ervan, nog een hele fijne en warme kerst en tot vlgd jaar, gr's Roeleke

• 26 December 2008 - 09:22

3s & Von:

Wat leuk um weer ff ein berichje te leeze wie ut og geit dao in zonnig cuba. Heej auk zonnig en hiel kalt! Gaon weer gauw verder met 't kersdiner. Geej auk nog eine fijne kersdaag en geneet van og letste week!

• 26 December 2008 - 11:44

Ine:

Hey Edu & Sjaak
    ff kijken of dit werkt...hahha, ben niet zo thuis in deze dingen, maar we zien het wel!!
    Als ik jullie verhalen zo lees, dan lijkt me Cuba ook erg verrassend. Krijg meteen dat vakantiegevoel, heerlijk..
    Maare, bij deze nog 'n hele leuke laatste week daar, en 'n spetterende jaarwisseling in de lucht.
    Liefs Ine en tuurlijk Lexie xxx

• 26 December 2008 - 12:20

Sjraar En Marie-Jan:

Wij wensen jullie zalig kerstmis!
    Wat de foto's betreft zien we wel een keer komt wel goed, de rest gaat zo te lezen geweldig! Veel plezier in Remedios.
    Liefs Weej twieë