Trinidad-Remedios-Cienfuegos - Reisverslag uit Cienfuegos, Cuba van Edu & Sjaak - WaarBenJij.nu Trinidad-Remedios-Cienfuegos - Reisverslag uit Cienfuegos, Cuba van Edu & Sjaak - WaarBenJij.nu

Trinidad-Remedios-Cienfuegos

Door: Tante Sjaak

Blijf op de hoogte en volg Edu & Sjaak

28 December 2008 | Cuba, Cienfuegos

Allereerst hoop ik dat jullie allemaal fijne kerst hebben gehad en wij wensen jullie allemaal alvast een super 2009 vanuit Cuba !!!

Dan even een update van de laatste paar dagen.
De laatste dag in Trinidad zijn we met de cocotaxi, een brommertje met een soort helm erboven, naar het strand Playa Ancon geweest. Hele rustige keiblauwe zee, met bijna geen golven, met wat palmen op het witte strand. Een plaatje, als je de oerlelijke all-inclusive resorts en een aantal resorts die de orkaan niet hebben overleefd, wegdenkt...Lekker gehangen, genoten en gezont, ik dan, Edu is een volhouder en heeft nog steeds de lange broek aan....

Dan via Santa Clara naar Remedios. Een heel klein plaatsje, wat normaal heel rustig moet zijn, maar niet op 24 december. Om 6 uur ´s morgens worden we al gewekt met vuurwerk !!!! Het is een traditie hier dat het dorp zich op de 24e december opdeelt in twee kampen. De Gallo´s tegen de Cabanieres, net zoiets als Jocus tegen de wortelepinne hihi, om 6 uur is het startschot. Er is een braderie, kinderkermis met attracties die stammen uit de jaren 50 !!, overal leggen gebraden varkens en er staan tanks met homemade Cerveza !!! Verder zijn er twee praalwagens en twee lichtshows. Om 5 uur wordt het hele plein voor de kerk volgezet met stellages met homemade knalwerk en ik kan niet beschrijven wat voor lawaai dit geeft !! Niet normaal, hier had je gewoon bij moeten zijn. Twee uur lang aan een stuk door knallen !! Niet normaal. Om 7 gaan we eten, natuurlijk ook traditioneel op deze avond, gebraden varken. Om 9 terug naar de markt waar het knallen weer begint tot 12 uur !!! Het ene kamp van het dorp moet het andere kamp overtreffen m.b.t. knalwerk. De pijlen vliegen alle kanten op en overal knalt het. Nu niet alleen knallen maar ook heel veel siervuurwerk. Schitterend en onvergetelijk deze kerstavond.

Eerste kerstdag zijn we, na om 6 uur weer gewekt te zijn door weer knallend vuurwerk, de afsluiting, met de koets rondgereden. Heel relax, hier en daar effe stoppen om het paardje rust te gunnen en zelf wat te drinken. ´s avond is rijst met bonen en kreeft ons kerstdiner !!

Eergisteren zijn we in Cienfuegos aangekomen. Een mooi stadje met hele mooi gebouwen en aan een mooie baai. Wij slapen in een gedeelte van de stad waar het echt niet uitziet als Cuba. Hier staan paleizen, ooit neergezet door de spanjaarden en Fransen en wij slapen zelf in een wijkje dat wel wat wegheeft van de huisjes in Miami. Vijftiger jaren pastelhuisjes, echt supergaaf en de inrichting, helemaal naar onze wens, ook nog helemaal jaren 50 !!! Zelfs de douche !!
Vandaag willen we met de boot naar ee fort. Gisteren hebben we Cienfuegos bekeken en zijn we weer naar Coppelia geweest, het ijsrestaurant en hebben we ons weer de ogen uitgekeken wat de mensen hier wegeten aan ijs. Edu en ik hadden ieder een kom, maar de meeste hadden 2 of drie kommen voor zich staan en ze eten rustig door hoor.....echt een ervaring.

Zo lieverds dit was het dan weer, morgen nog Cienfiegos en dan naar Havanna voor het laatste nachtje !!

Patty, Luudje, Gio, Koert en Nens allemaal alvast een heeeeeeeeeeeeele fijne verjaardag. Kussen doen we wel als we thuis zijn hihi

Heel veel groetjes, knuffels en tot gauw -x-

P.S. Edu heeft geprobeerd iemand om te kopen maar weet niet helemaal of het gelukt is.........laat jullie verassen........

• 28 December 2008 - 17:54

The Carlione Family:

ha we zijn net terug van verjaardag Patty, die vertrekken morgen naar centerparcs met het hele gezin....mooie foto trouwens.
    het is hier aan het vriezen ze zijn al gek aan het worden voor de elfstedentocht hahahaha of dat lukt weet ik ook niet. Enne THANX voor de felicitatie..A.K.G.

groetjes & XXXXXXX van ons allen.

see you soon.

Ludwig aus venlo

• 28 December 2008 - 20:42

SenM:

Wij zijn vanmiddag bij mam geweest, daar gaat alles goed! Wij wensen jullie nog fijne dagen eine gooje roets en een goede reis terug.

Leefs weej twieë

• 29 December 2008 - 10:12

Sjanneke Hendrix:

Femilie,

Leuke update weer! Fantastische foto. :-D Nog effe en geej zit in t vleegtuug... Waal apart um in de luch 't nieje jaor in te gaon. Mosse meigemak hebbe! Ghehe! ;-)

Alvas unne fijne roetsj en weej zeen os huul snel in 't nieje jaor...

Leefs en un dieke kus

CH@ns & Hemmie
    Sjans

• 29 December 2008 - 16:37

Joetje:

Yeah!!!! foto's het is gelukt. Oeps...durf jij wel op dat balkon van je casa???? :-(
    Lekker in de zon!!! laat hem maar snel de broek uit trekken, nu kan het nog, als hij hier is, wil hij er vast 2 of 3 aan!!! brrrrrijs-ijskoud hierm vriezen.!!! maar wel lekker open en zonnig , dus niks te klagen. Wellicht binnenkort op het zwarte water, lopen/schaatsen!!!
    Vandaag aan de slag geweest met risolles....tja jullie lusten dat toch niet en aangezien jullie daar hele lekkere dingen eten zullen jullie het ook wel niet missen.
    Ik zie net dat mijn vorige berichtje niet geplaatst is!!HUH???
    in ieder geval een gooije roetsj dao!!!
    koesie koesie vanons!!
    Schellies

• 29 December 2008 - 21:31

Ronald & Conny Marteau:

Dames, dames toch muv Ludwig aus Venlo....laat die Edu alsjeblieft dej broek aanhouden.....die Cuban Ladies zijn anders niet weg te slaan van het god-like figure als dat van ons Edje... Geintje Bung, dit jaar gaan we knallen in Mares bij Dave, Ernie and kids, maar dat wordt zeker geen 2 uur achtereen, (wish I was there!), alhoewel we wel een reputatie in het Brabants gat hoog te houden hebben, er is alweer zat ingekocht!!! We kenne het niet laten he Luud??? Eindelijk de foto's en ik denk dat ik het wel zeker weet dat you casa in Venlo er beter uitziet, dus gewoon terug komme...!
    Leuke plaatjes en zo duidelijk ook waar het allemaal bij hoort, nja...Valle , de iets, nja errug clear, anyway as da de mao leut het, toch???
    Ik begrijp dat jullie in the plane zitten met de jaarwisseling, geinig met dat vuurwerk op die hoogte!!?? Dus...
    Toch vanuit deze kant uut Germania, lieve neef en natuurlijk die lieve vriendin van mijn neef (ga nou eindelijk trouwe!);p;p;p :)))) ;p
    Wat ik dus wilde zeggen is een goeie roetsch en heel terug komen. we spreken en zien elkaar weer volgend jaar!!!!

kussie kussie toch en aai over het bolleke, vaya con dios!

Conny en Ronnie

PS, aan allen die ik ken en mij(ons) kennen, ook de allerbeste wensen gewenst.

• 30 December 2008 - 07:58

Michel En Thea :

Gooije morge. Heej is ut kei kei kald. Brrr Jaja ut zit dr weer bijna op. As ik ut good begrepe wuurt alt op niej nog in Cuba gevierd. Dus gooije roetschhhh en we zeen os in 2009 waal weer.
    Groetjes oet ut Zonneveld

• 30 December 2008 - 16:58

Carla:

Ha jullie,
    Jullie zullen nu wel bijna thuis zijn, en ik geloof dat jullie wel genoten hebben he?(net als wij toen)
    Wij willen jullie jullie alvast een geweldag 2009 toewensen en hopenlijk tot gauw ziens!!! C&A

• 04 Januari 2009 - 07:58

Gemertjes:

Ja jullie hebben het weer voor elkaar om weer een prachtige vakantie van te maken. Het is jullie ook zeker gegund. Hopenlijk brengt 2009 jullie nog meer van deze prachtige avonturen.
    Bij jullie lekker warm, ja hier ook voor de kachel.

Liefs en xjes